Ponizej lista roznych informacji na temat Q2:


Quake 2 Clients

Do gry multiplayer w Quake 2 nalezy posiadac odpowiedniego klienta gry, na przestrzeni wielu lat nasz staruszek q2 ma ich naprawde duzo. Po za tymi do grania multiplayer sa klienty gry stworzone z mysla o singleplayer takie jak Yamagi, Q2xp, Q2Berserker itp. Niestety nie ma sensu probowac grac na nich w sieci, gdyz posiadaja wiele bugow ktore bardzo przeszkadzaja w szybkiej rozgrywce (naprzyklad klejenie sie do podlogi przy skakniu). Dlatego omowie tylko te najlepsze/najpopularniejsze pod multiplayer, a mianowicie:

Q2pro
Najnowszy i najbardziej rozbudowany klient gry z mysla o multiplayer, posiada wbudowany OpenGL 3.0 przez co nie potrzeba extra plikow oraz swiatla w quake 2 wygladaja duzo lepiej. Zaimplementowany najszybszy download HTTP, nagrywanie demek w demku, mozliwosc uzycia nowszych modelow .md3. Do tego od strony serwera pozwala na nagrywanie demka .mvd, dzieki ktoremu mozemy przelaczac pov miedzy graczami. Jest wersja(r1504) ktora pozwala na gre z anticheatem, niestety musimy uzywac R1GL przez co quake 2 wyglada gorzej. Gdy sciagamy tego klienta z oryginalnej strony jest generowana najnowsza wersja, ale ostatni update byl dosc niedawno na przelomie 2018/19.

R1Q2
Pierwszy klient z wbudowanym porzadnym antyczitem, niestety wymaga swojego specjalnego R1GL-a jak i pliku anticheat.dll, a takze starego ref_gl.dll z oryginalnego Quake 2. Rowniez jest download HTTP lecz nieco wolniejszy. Jedynym problemem jest to ze anticheat od dawna nie byl zaktualizowany (ostatnia aktualizacja w 2010 roku). Ostatnia wersja to b8012.

APRQ2
Drugi klient z wbudowanym anticheatem, praktycznie jest to R1Q2 tylko z dodatkowymi opcjami jak cel_shading, obsluga winampa z poziomu gry, a takze innymi wizualnymi efektami(naprzyklad slady po kulach, efekt ‘caustic’ pod woda itp.). Ostatnia wersja to v1.211.

EGL
Trzeci klient z wbudowanym anticheatem, ten natomiast na celu ma zmodernizowac wyglad gry. Znajdziemy w nim piekny efekt swiatel, dym z rakiet lub granatow, slady krwi gdy trafiamy w przeciwnika i inne. Ostatnia wersja to v0.3.1.


Team Deathmatch komendy

Po wejsciu na serwer mozna zobaczyc liste komend wpisujac w konsoli ‘commands’. Dostepne sa one dla kazdego gracza na Team Deathmatch.

Generalne:
menu – pokazuje menu
join – dolaczanie do druzyny (naprzyklad join 1 lub join a)
vote – rozpoczecie glosowanie (po wpisaniu samej komendy ‘vote’ zostanie wyswietlona lista mozliwych opcji glosowania)
accept – Accept a team invite
captain – pokazuje kto jest kapitanem druzyny
captains – pokazuje kapitanow obu druzyn
settings – pokazuje aktualnie ustawione opcje rozgrywki (naprzyklad ile czasu trwa mecz)
ready – gotowosc do gry (status READY)
notready – set not ready
time – pauzowanie rozgrywki, mozna wznowic wpisujac komende ponownie
chase – Enter chasecam mode
overtime – Show overtime
timelimit – Show timelimit
bfg – Show bfg settings
players – dzieki tej komendzie mozna sprawdzic ile jest osob i kto jaki ma numerek (ID)
powerups – Show powerups settings
obsmode – Show obsmode settins
weaponhud – wlaczenie dodatkowego HUDa by widziec jakie bronie posiadamy aktualnie
autoscreenshot – Toggle automatic screenshots
autorecord – Toggle automatic demo recording

Team Captains – Opcje dla kapitana druzyny:
time – pauzowanie rozgrywki, mozna wznowic wpisujac komende ponownie
teamname – zmiana nazwy druzyny
teamskin – zmiana skina druzyny (naprzyklad teamskin male/grunt)
invite – Invite a player
pickplayer – wrzucenie gracza z obserwatora do druzyny (mozna uzyc skrotu ‘p’)
lockteam – zamkniecie druzyny (nie mozna wejsc bez pickplayer)
unlockteam – otwarcie druzyny by kazdy mogl wejsc
teamready – cala druzyna gotowa do gry (status READY)
teamnotready – Force team not ready
kickplayer – wyrzucenie gracza z druzyny (mozna uzyc skrotu ‘k’)

Dodaj komentarz