FAQ Quake 2 – Najczesciej zadawane pytania.

Bronie – 30 sekund
Pancerze – 20 sekund
Quad – 60 sekund
Power Shield – 60 sekund
Adrenaline – 60 sekund
Bandolier – 60 sekund
Ammo Pack – 3 minuty
Pent – 5 minut
Shard – 20 sekund
Health – 30 sekund
Mega – 20 sekund od momentu kiedy HP (osoby która wziela megasa) osiagnie poziom 100 HP lub spadnie ponizej.

Strafe-jump
Circle-jump
Double-jump
Triple-jump i wiecej
Rocket-jump
Grenade-jump
Assist-jump
Edge-jump
Water-jump
Ramp-jump
Ladder-jump
Ice-sliding

Za pomoca strafe-jump’ów. Polega to na trzymaniu klawisza odpowiedzialnego za poruszanie sie do przodu, dodanie i przytrzymanie klawisza odpowiedzialnego za chodzenie lewo/prawo(w zaleznosci od wybranego kierunku), nastepnie wcisniecie skoku w tym samym momencie i wykonanie manewru myszka w lewo/prawo(w zaleznosci od wybranego kierunku). Dla przykladu: (W-przod) + (A-lewo) + (MOUSE2-skok) + odpowiednio mocny i gladki ruch myszka w lewo. By nie strejfowac tylko w jedna strone nalezy zmieniac strone strejfowania na (D-prawo) + myszka w prawo jak tylko nasza postac dotknie podlogi.

W kliencie r1q2 (Menu->Video) dostepne sa wszystkie najpopularniejsze rozdzielczosci wide-screen. Jesli jednak chcesz ustawic inna, której nie widzisz wykorzystaj te komendy:

set "vid_forcewidth" "1920" (przykladowa rozdzielczosc 1920x1080)
set "vid_forceheight" "1080" (przykladowa rozdzielczosc 1920x1080)

Byc moze wlaczony jest vsync wiec nalezy wpisac w konsoli:

set "gl_swapinterval" "0"

Jesli to nie pomaga tzn. ze musisz wylaczyc synchronizacje pionowa w sterownikach karty graficznej.

W kliencie r1q2. W konsoli nalezy wpisac:

set "cl_railtrail" "{1,2,3,4,5}"

W kliencie q2pro, nalezy wpisac:

set "cl_railtrail_type" "1"

0 — oryginalny efekt
1 — tylko srodek
2 — alternatywny srodek i spirala

Aby sprawdzic aktualny wynik i liste graczy wpisz

score

w konsoli, lub jesli chcesz sprawdzic tylko liste graczy wpisz

players

Dla R1Q2 grenade-jump mozna wykonywac tylko na “hand” “2”. Przy wartosciach “hand” “0” i “1” jump jest niewykonalny.
Natomiast dla Q2PRO grenade-jump moze byc wykonany na kazdym “hand” gdy mamy ustawiana komende „cl_gun 2”.

Konsola w quake2 pelni role “czatu”, miejsca wpisywania komend (klienta i serwera) dlatego jest nieodlacznym elementem tej gry.

Standardowym klawiszem konsoli jest klawisz “~” znajdujacy sie na lewo “1” i pod klawiszem “Escape”. Jesli nie dziala Ci wlaczanie konsoli przy pomocy klawisza “~”, nalezy w pliku config.cfg (lub Twoim pliku cfg) dopisac linie:

bind “~” “toggleconsole”

Plik z nagrana rozgrywka o rozszerzeniu .dm2 nalezy skopiowac do np. katalogu quake2/baseq2/demos, uruchomic q2 i wpisac w konsoli

demomap <nazwa pliku dema>

W kliencie q2pro jest wbudowana przegladarka demek (w menu>multiplayer>demos browser) z mozliwoscia ogladania bardziej rozbudowanych demek w formacie .mvd dzieki ktoremu mozemy przelaczac miedzy graczami.

Aby nagrac mecz nalezy wpisac w konsoli

record <nazwa meczu>

a, gdy chcemy przestac nagrywac nalezy wpisac w konsoli

stop

Na wiekszosci serwerow opentdm jest wlaczone autmatyczne nagrywanie demek.

Najlepszym komunikatorem aktualnie jest Discord, by dolaczyc gdziekolwiek potrzeba miec zaproszenie. Najbardziej aktywne serwery:
Polska Liga Quake 2
Quake 2 Scene
quake Fanatics clan
Quake 2 Jump
Z checia odpisze na pytania w komenatrzach.

Polecam korzystac z przegladarki serwerow, poniewaz pokazuje aktualna liczbe ludzi na serwerze.

W r1q2 to:

cl_async "0"
cl_maxfps "120"

Natomiast dla monitorow z odswiezaniem wiekszym niz 120hz to:

cl_async "1"
cl_maxfps "120"
r_maxfps "1000"

W q2pro to:

cl_async "0"
cl_maxfps "125"

A dla monitorow z wiekszym odswiezaniem:

cl_async "1"
cl_maxfps "125"
r_maxfps "1000"

Dla r1q2 z cl_async „0”:

cl_maxfps "120" dla skokow wysokich, na rampach i lodzie
cl_maxfps "90" dla mocnych circle jumpow
cl_maxfps "66" dla najwydajniejszego strejfowania i double jumpow
cl_maxfps "27" dla latwych double jumpow/triplow/ladder jumpow
cl_maxfps "20/22" dla standing double jumpow/triple jumpow

Dla r1q2 z cl_async „1” wszystko co powyzej oprocz wartosci „27” ktora powinna byc zmieniona na „26”.


Pod q2pro z cl_async „0”:

cl_maxfps "125" dla skokow wysokich, na rampach i lodzie
cl_maxfps "90" dla mocnych circle jumpow
cl_maxfps "66" dla najwydajniejszego strejfowania i double jumpow
cl_maxfps "27" dla latwych double jumpow/triplow/ladder jumpow
cl_maxfps "20/22" dla standing double jumpow/triple jumpow

Pod q2pro z cl_async „1”:

cl_maxfps "125" dla skokow wysokich, na rampach i lodzie
cl_maxfps "90" dla mocnych circle jumpow
cl_maxfps "60/66" dla najwydajniejszego strejfowania i double jump
cl_maxfps "26" dla latwych double jumpow/triplow/ladder jumpow
cl_maxfps "20/22" dla standing double jumpow/triple jumpow

Rozwiazaniem tego problemu jest zaktualizowanie sterownika karty graficznej. Najczesciej blad pojawia sie na zintegrowanych kartach graficznych w laptopach.
By dowiedziec sie jaka karte graficzna posiadamy nalezy otworzyc Panel Sterowania, nastepnie Menadzer Urzadzen i z listy wybrac Karty Graficzne jak na obrazku ponizej:

Dowiedzielismy sie na tym przykladzie ze mamy zintegrowana karte graficzna intela, ale nie podano numeru zadnego. W tym wypadku klikamy prawym na Moj Komputer i wybieramy Wlasciwosci, dowiadujemy sie jaki dokladnie mamy procesor naprzyklad:

Przepisujemy nazwe (w tym przypadku i5-2400s) do wyszukiwarki google. Prawdopodobnie pierwsza strona da nam odpowiedz jakiego rodzaju karta zintegrowana jest dolaczona do procesora (w tym przypadku intel HD-graphics 2000) i dzieki temu mozemy znalesc odpowiednie sterowniki.
Kazdy producent ma specjalna strone ze sterownikami, wystarczy wybrac odpowiednia karte z listy na stronie.

Strona INTELA
Strona AMD
Strona NVIDII

Pobieramy, instalujemy sterownik i cieszymy sie gra w Quake 2 o ile grafika obsluguje OpenGL. W przypadku procesora ze zdjecia jest on na tyle stary (2013 rok) ze nie ma odpowiednich sterownikow pod OpenGL czy tez kompatybilnosci, z tego powodu mozna uruchomic q2pro jedynie z opcja „gl_shaders 0”.

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie w FAQ quake 2, napisz proszę w komentarzu TUTAJ.