FAQ Quake 2 – Najczesciej zadawane pytania.
Bronie – 30 sekund
Pancerze – 20 sekund
Quad – 60 sekund
Power Shield – 60 sekund
Adrenaline – 60 sekund
Bandolier – 60 sekund
Ammo Pack – 3 minuty
Pent – 5 minut
Shard – 20 sekund
Health – 30 sekund
Mega – 20 sekund od momentu kiedy HP (osoby która wziela megasa) osiagnie poziom 100 HP lub spadnie ponizej.
Strafe-jump
Circle-jump
Double-jump
Triple-jump i wiecej
Rocket-jump
Grenade-jump
Assist-jump
Edge-jump
Water-jump
Ramp-jump
Ladder-jump
Ice-sliding
Za pomoca strafe-jump’ów. Polega to na trzymaniu klawisza odpowiedzialnego za poruszanie sie do przodu, dodanie i przytrzymanie klawisza odpowiedzialnego za chodzenie lewo/prawo(w zaleznosci od wybranego kierunku), nastepnie wcisniecie skoku w tym samym momencie i wykonanie manewru myszka w lewo/prawo(w zaleznosci od wybranego kierunku). Dla przykladu: (W-przod) + (A-lewo) + (MOUSE2-skok) + odpowiednio mocny i gladki ruch myszka w lewo. By nie strejfowac tylko w jedna strone nalezy zmieniac strone strejfowania na (D-prawo) + myszka w prawo jak tylko nasza postac dotknie podlogi.
Użyj nastepujacej komendy:
vid_fullscreen 1
Byc moze wlaczony jest vsync wiec nalezy wpisac w konsoli:
set "gl_swapinterval" "0"
Jesli to nie pomaga tzn. ze musisz wylaczyc synchronizacje pionowa w sterownikach karty graficznej.
W kliencie q2pro, nalezy wpisac:
set "cl_railtrail_type" "1" 0 — oryginalny efekt 1 — tylko srodek 2 — alternatywny srodek i spirala
Aby sprawdzic aktualny wynik i liste graczy wpisz
score
w konsoli, lub jesli chcesz sprawdzic tylko liste graczy wpisz
players
Grenade-jump mozna wykonywac tylko na “hand” “2”. Przy wartosciach “hand” “0” i “1” jump jest niewykonalny.
Konsola w quake2 pelni role “czatu”, miejsca wpisywania komend (klienta i serwera) dlatego jest nieodlacznym elementem tej gry.
Standardowym klawiszem konsoli jest klawisz “~” znajdujacy sie na lewo “1” i pod klawiszem “Escape”. Jesli nie dziala Ci wlaczanie konsoli przy pomocy klawisza “~”, nalezy w pliku config.cfg (lub Twoim pliku cfg) dopisac linie:
bind “~” “toggleconsole”
Plik z nagrana rozgrywka o rozszerzeniu .dm2 nalezy skopiowac do np. katalogu quake2/baseq2/demos, uruchomic q2 i wpisac w konsoli
demomap <nazwa pliku dema>
W kliencie q2pro jest wbudowana przegladarka demek (w menu>multiplayer>demos browser) z mozliwoscia ogladania bardziej rozbudowanych demek w formacie .mvd dzieki ktoremu mozemy przelaczac miedzy graczami.
Aby nagrac mecz nalezy wpisac w konsoli
record <nazwa meczu>
a, gdy chcemy przestac nagrywac nalezy wpisac w konsoli
stop
Na wiekszosci serwerow opentdm jest wlaczone autmatyczne nagrywanie demek.
Należy ściagnać program Pakscape.
Polecam korzystac z przegladarki serwerow, poniewaz pokazuje aktualna liczbe ludzi na serwerze.
W q2pro to:
cl_async "0" cl_maxfps "125"
A dla monitorow z wiekszym odswiezaniem:
cl_async "1" cl_maxfps "125" r_maxfps "1000"
Pod q2pro z cl_async „0”:
cl_maxfps "125" dla skokow wysokich, na rampach i lodzie cl_maxfps "90" dla mocnych circle jumpow cl_maxfps "66" dla najwydajniejszego strejfowania i double jumpow cl_maxfps "27" dla latwych double jumpow/triplow/ladder jumpow cl_maxfps "20/22" dla standing double jumpow/triple jumpow
Pod q2pro z cl_async „1”:
cl_maxfps "125" dla skokow wysokich, na rampach i lodzie cl_maxfps "90" dla mocnych circle jumpow cl_maxfps "60/66" dla najwydajniejszego strejfowania i double jump cl_maxfps "26" dla latwych double jumpow/triplow/ladder jumpow cl_maxfps "20/22" dla standing double jumpow/triple jumpow
Sprawdzenie fpsów dla fizyki gry nalezy wpisać nastepujaca komende w konsoli:
$cl_mps
Natomiast dla odświeżania obrazu:
$r_fps
Jeżeli chcemy widzieć fpsy cały czas na ekranie należy wpisać nastepujaco (przykład):
draw cl_mps 1 -21 draw r_fps 1 -11
Rozwiazaniem tego problemu jest zaktualizowanie sterownika karty graficznej. Najczesciej blad pojawia sie na zintegrowanych kartach graficznych w laptopach.
By dowiedziec sie jaka karte graficzna posiadamy nalezy otworzyc Panel Sterowania, nastepnie Menadzer Urzadzen i z listy wybrac Karty Graficzne jak na obrazku ponizej:

Dowiedzielismy sie na tym przykladzie ze mamy zintegrowana karte graficzna intela, ale nie podano numeru zadnego. W tym wypadku klikamy prawym na Moj Komputer i wybieramy Wlasciwosci, dowiadujemy sie jaki dokladnie mamy procesor naprzyklad:

Przepisujemy nazwe (w tym przypadku i5-2400s) do wyszukiwarki google. Prawdopodobnie pierwsza strona da nam odpowiedz jakiego rodzaju karta zintegrowana jest dolaczona do procesora (w tym przypadku intel HD-graphics 2000) i dzieki temu mozemy znalesc odpowiednie sterowniki.
Kazdy producent ma specjalna strone ze sterownikami, wystarczy wybrac odpowiednia karte z listy na stronie.
Strona INTELA
Strona AMD
Strona NVIDII
Pobieramy, instalujemy sterownik i cieszymy sie gra w Quake 2 o ile grafika obsluguje OpenGL. W przypadku procesora ze zdjecia jest on na tyle stary (2013 rok) ze nie ma odpowiednich sterownikow pod OpenGL czy tez kompatybilnosci, z tego powodu mozna uruchomic q2pro jedynie z opcja „gl_shaders 0”.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie w FAQ quake 2, napisz proszę w komentarzu TUTAJ.