Shards
Opis: Odłamki pancerza których zazwyczaj jest parę obok siebie, idealne do użycia na najlepszych pancerzach ponieważ nie zmienia ich jakości. Warto zawsze trzymać jednego w kieszeni na wypadek gdy spotkamy kogoś z railgunem.
Pancerz: 2 (maksymalnie bez ograniczeń)
Absorpcja: w zależności od posiadanego pancerza
Jacket Armor (GA)
Opis: Najsłabszy rodzaj pancerza, absorbuje tylko 30% obrażeń reszta przechodzi na życie. Jest to odpowiednik zielonego armora z quake 1, chociaż niektórzy nazywają go grey(szarym) armorem.
Pancerz: 25 (max 50)
Absorpcja: 30% ogólnie i 0% przeciwko Blaster, HB, BFG (Cells amunicja)
Combat Armor (YA)
Opis: Najczęściej spotykany w multiplayer średniej jakości pancerz. Jest nazywany również yellow armorem. Nigdy za wiele tej wspaniałej ochrony.
Pancerz: 50 (max 100)
Absorpcja: 60% ogólnie i 30% przeciwko Blaster, HB, BFG (Cells amunicja)
Body Armor (RA)
Opis: Najpotężniejszy pancerz w grze zwany również pod nazwa red armor. Potężna absorpcja obrażeń powoduje ze czujemy się niezniszczalni.
Pancerz: 100 (max 200)
Absorpcja: 80% ogólnie i 60% przeciwko Blaster, HB, BFG (Cells amunicja)
Power Screen
Opis: Pancerz energetyczny, słabsza wersja Power Shielda, działa tylko na obrażenia otrzymywane z przodu. Nie występuje na oryginalnych mapach multiplayer.
Pancerz: 0 (max 200 cells)
Absorpcja: 1/3 obrażeń z przodu / 0 obrażeń z tylu
Power Shield (PS)
Opis: Potężny energetyczny pancerz, który chroni za równo z przodu jak i z tylu.
Pancerz: 0 (max 200 cells)
Absorpcja: 2/3 obrażeń z przodu / 1/3 obrażeń z tylu