Do gry multiplayer w Quake 2 nalezy posiadac odpowiedniego klienta gry, na przestrzeni wielu lat nasz staruszek q2 ma ich naprawde duzo. Po za tymi do grania multiplayer sa klienty gry stworzone z mysla o singleplayer takie jak Yamagi, Q2xp, Q2Berserker itp. Niestety nie ma sensu probowac grac na nich w sieci, gdyz posiadaja wiele bugow ktore bardzo przeszkadzaja w szybkiej rozgrywce (naprzyklad klejenie sie do podlogi przy skakniu). Dlatego omowie tylko te najlepsze/najpopularniejsze pod multiplayer, a mianowicie:
Q2pro
Najnowszy i najbardziej rozbudowany klient gry z mysla o multiplayer, posiada wbudowany OpenGL 3.0 przez co nie potrzeba extra plikow oraz swiatla w quake 2 wygladaja duzo lepiej. Zaimplementowany najszybszy download HTTP, nagrywanie demek w demku, mozliwosc uzycia nowszych modelow .md3. Do tego od strony serwera pozwala na nagrywanie demka .mvd, dzieki ktoremu mozemy przelaczac pov miedzy graczami. Jest wersja(r1504) ktora pozwala na gre z anticheatem, niestety musimy uzywac R1GL przez co quake 2 wyglada gorzej. Gdy sciagamy tego klienta z oryginalnej strony jest generowana najnowsza wersja, ale ostatni update byl dosc niedawno na przelomie 2018/19.
R1Q2
Pierwszy klient z wbudowanym porzadnym antyczitem, niestety wymaga swojego specjalnego R1GL-a jak i pliku anticheat.dll, a takze starego ref_gl.dll z oryginalnego Quake 2. Rowniez jest download HTTP lecz nieco wolniejszy. Jedynym problemem jest to ze anticheat od dawna nie byl zaktualizowany (ostatnia aktualizacja w 2010 roku). Ostatnia wersja to b8012.
APRQ2
Drugi klient z wbudowanym anticheatem, praktycznie jest to R1Q2 tylko z dodatkowymi opcjami jak cel_shading, obsluga winampa z poziomu gry, a takze innymi wizualnymi efektami(naprzyklad slady po kulach, efekt 'caustic’ pod woda itp.). Ostatnia wersja to v1.211.
EGL
Trzeci klient z wbudowanym anticheatem, ten natomiast na celu ma zmodernizowac wyglad gry. Znajdziemy w nim piekny efekt swiatel, dym z rakiet lub granatow, slady krwi gdy trafiamy w przeciwnika i inne. Ostatnia wersja to v0.3.1.