Q2pro Mini oraz FullHD aktualizacja!

Hej, w zwiazku z nowa wersja moda gry opentdm doszly nowe opcje. Dodalem dwa configi do dwoch Quake 2 z dzialu download. Mianowicie timers.cfg oraz weapon-hud.cfg, dzieki nim autmatycznie wchodzac na serwer mamy wlaczony HUD broni po prawej stronie oraz wizualna odliczarke do pancerzy i wybranych broni, ktora pojawia sie w tym samym miejscu gdy podnosimy Quada/Penta. Jezeli komus nie odpowiada zawsze mozna usunac powyzsze pliki z folderu opentdm. Natomiast jezeli ktos chce edytowac timers.cfg by odliczalo inne bronie nie ma problemu! Ponizej lista dostepnych opcji:

1sg or shotShotgun
2ssg or supSuper Shotgun
4mg or macMachinegun
8cg or chaChaingun
16hg or hanHand Grenade
32gl or greGrenade Launcher
64rl or rocRocket Launcher
128hb or hyperHyperblaster
256rg or railRailgun
512bfg or 10kBFG10K

Ogromna ilosc dzwiekow!

Yo! Przesiedzialem dobre pare godzin i wrzucilem wszystkie dzwieki ktore sie roznily od poprzednich. Ze wszystkich mozliwych do sciagniecia gotowych pakow graczy. Dostepnych w dziale paki oczywiscie. Teraz baza dzwiekow ocieka roznorodnoscia i wyglada coraz lepiej. Poprostu jednym slowem jest soczyscie!

Pewnie pomyslicie ze co za wariat bo praktycznie w jeden dzien opierdzielilem wszystkie paki z roznych dzwiekow. Powiem wam na to ze nie wariat ale maniak! Wyszlo ponad 100 dzwiekow dodanych. Znajcie moja milosc do tej gierki i mam nadzieje ze kazdy znajdzie cos dla siebie.

Q2 Download odswiezony

Witam! Troche czasu minelo od ostatniego wpisu ale nadal tu jestem i staram sie usprawniac strone. Quake 2 download przeszedl totalne odswiezenie w wielu aspektach i mam nadzieje ze strona zacznie pojawiac sie wyzej w wyszukiwarkach. Aktualnie zrobilem przeskok ze starego PHP 5.6 do najnowszego 7.4, zaktualizowalem wszystkie wtyczki oraz samego wordpressa dzieki czemu strona dziala jak blyskawica razem z uzyciem cache. Rowniez jest bezpieczniejsza dzieki updatowi, a takze aktywowanemu certyfikatowi SSL! Dodatkowo zarzucilem nowy motyw stronie by wygladala bardziej na czasie, a co za tym idzie fakt ze jest teraz duzo przyjemniej i latwiej poruszac sie po Q2 Download. Troche mi to wszystko zajelo, ale czuje ze naprawde bylo warto. Walcie smialo w komentarzach czy wam sie podoba, a moze cos powinno byc inaczej? Takze niech sila respawnow bedzie po waszej stronie!

Skromnie z quake 2

Yo, od ostatniego wpisu zbyt wiele na stronie sie nie zmienilo, ale zawsze troszke na plus. Zlozylem i dodalem do downloadu quake 2 na kliencie EGL, ktory moim zdaniem nie wypada az tak zle. Co prawda przydaloby sie wiecej komend i mozliwosci lecz projekt zostal dawno pogrzebany, wiec trzeba sie cieszyc tym co mamy :). Fajne efekty pociskow, wyglad pod woda, dodatkowe dzwieki w formie flakow, krwi oraz krokow w zaleznosci na jakim podlozu chodzimy, do tego krew lejaca sie z przeciwnikow zostaje na podlogach i scianach. Do dzialu pakow zarzucilem nowy hud wlasnego autorstwa poniewaz specjalnie dorobilem bronie w tym samym klimacie co reszta ikonek, idac pixel po pixelu. Tak sie prezentuja:


Dodana nowa strona pod dzialem Modelow o nazwie Objects, sa to pociski wylatujace z broni, takze goraco polecam przetestowac. Znajdziecie je TUTAJ, Dzieki i pa.

Troche dzwiekow oraz turniej!

Czesc, dodalem troche dzwiekow z paka name w wiekszosci to dzwieki broni. Mamy tez nowy typ dzwiekow mianowicie dzwiek gdy nie mamy juz amunicji (noammo) w dziale dzwiekow/broni. Nowa paczka celownikow od name, slabo wygladaja gdy sie je skaluje by byly wieksze ale na normalnej skali sa calkiem najs. Oczywiscie dzisiaj ostatni dzien zapisow do europejskiej ligi duelowej (link z prawej strony), a takze sam postanowilem ruszyc kolejny sezon ligi 2v2 na discordzie serwer WSPOLNA SCENA. Zapisy sa dla pojedynczych graczy i potem mixujemy sklady by bylo jak najrowniej, bardzo goraco polecam. To by bylo na tyle trzymajcie sie!

Pelna mobilizacja na dziale dzwiekow…

Kolejna fala pakow z internetu przeszla moja bezwzgledna inspekcje, tym razem w poszukiwaniu dzwiekow. Tak naprawde zeby nie sklamac to znalazlem tez wiele ciekawych skinow broni czy przedmiotow, ktore juz sa na stronce. Powiem ze naprawde sie nameczylem z tymi dzwiekami pare godzin roboty, mam nadzieje ze nigdzie mi sie nie pojebalo chociaz byl pelny fokus nad tym co robie! Dla mnie strona wyglada coraz lepiej i najwazniejsze coraz bogaciej ze strony plikow oraz ich roznorodnosci. To jeszcze nie koniec bo przez te wszystkie lata, nawalilo sie tych pakow i pewnie jakbym mial przegladnac wszystkie to padne na zawal. Dlatego tez nie bede lecial na gleboka wode jak ostatnio i powoli po jednym paku w dni wolne moge dzialac. Od zawsze marzylem zeby zrobic taka strone ktora umozliwia w przyjemny i latwy sposob budowania swojego Quake 2. Takze lece ostro z koksem i nie ma opierdalania sie, dodane zostalo praktycznie wszystko wszedzie w dziale paki, oprocz czcionek. Z tymi to mnie nie meczcie ale polecam uzywac GIMPA jezeli byscie chcieli zmienic kolor aktualnej czcionki, bardzo mozliwe ze dodam swoj plik edytowalny pod GIMPA calej palety czcionki zebyscie mieli mozliwosc zmiany samej czcionki! Tak w ogole to widzimy sie na serwerach bo musze sie wyrzyc za te cierpienia w pakach :D takze nie liczcie na litosc :) Huehuehuehuehue !

Nowe quake 2 w dziale download i wiecej…

Yo, dodalem dwa nowe quaki, Quake 2 Mini jest okrojony by wazyl jak najmniej, 95% zawartosci jest oryginalna nie zmodyfikowana. Pozwolilem sobie jedynie wyciszyc dzwieki ambientowe i szumienie podczas strzelania z HB oraz puste czarne nieba. Ten Quake 2 ma byc taka podstawka do dodawania sobie urozmaicen w formie pakow z naszej bazy.Drugi Quake 2 Cartoon jest kombinacja ciekawych textur przygotowanych przez Woolfa z modelami broni HD w jednym kolorze bez detali, a takze rysowanie krawedzi(cel_shading) dzieki klientowi q2pro przygotowanym przez Mako. Polaczenie jest ekstremalnie przyjemne w grze, czlowiek nie meczy sie tak szybko jak w przypadku wersji Quakelands gdzie detale sa wylaczone komenda picmip. Stanowczo polecam do gry! Musialem niestety przeniesc [ Quake 2 v3.20 / Upload v1.42 ] do q2 dla zaawansowanych jako iz uwazam ze config jest zbyt przekoksany dla poczatkujacego gracza, intro oczywiscie nadal zostaje bo zawsze sie przyda pod tego Quake-a. To wszystkie zmiany w dziale download.

W podstronie paki natomiast dodalem cyferki z Quake 2 Cartoon, mysle ze sa bardziej widoczne gdy mamy malo amunicji lub zycia. Standardowe fullbrightowe skiny postaci male,female i cyborg. Same textury z quake 2 Woolfa oraz textury z tastyspleen, ktore sa naprawde przyjemne dla oka! Jednokolorowe skiny broni w HD z q2 Cartoon, wedlug mnie wygladaja tylko dobrze z wlaczyonym cel shadingiem. Na koniec jeszcze dodam ze chcialo mi sie uchwycic pustynny wyglad dm1 stad do sciagniecia jest pak z dzialu Gotowe Paki na samym dole pod nazwa Egypt q2dm1 pak, niestety nie moglem uchwycic tego samego na dm2 i dm3 wiec stwierdzilem ze nie bede sie juz meczyl i wystawie go jako tylko pod jedna mape. Dla ciekawosci powiem ze duzo textur z dm1 jest uzytych na dm5 wiec mapka dm5 wyglada calkiem w deche :).

Planuje w przyszlosci ulepszyc dzial Intro, by byl bardziej pomocny dla nowo przybylych, zadnych krwi graczy !

Ogromna ilosc gotowych pakow z podgladem

Witam po dluzszej przerwie z quake 2 szykuje lekki comeback na stronie w postaci dodatkowego dzialu z gotowymi pakami. W nastepnym tygodniu mam sporo czasu wolnego takze dodam wszystkie paki jakie znajde na necie do tego dzialu. Oczywiscie wykonam jakiegos rodzaju screenshoty zapewne na q2dm1 co ulatwi wam wybor odpowiedniego paka. Co do dzwiekow w tych pakach to narazie nie planuje ich uwzgledniac. Pamietajcie Quake 2 nigdy nie umrze!

Przerobienie strony paki oraz inne…

Czesc, w zwiazku z tym ze liczba roznych wersji quake 2 do sciagniecia bedzie rosnac musialem przerobic strone ‘Paki’. Dzial ten dalej jest w budowie bo musze ogarnac podstrony ‘skiny’,’modele’ i ten najgorszy ‘dzwieki’.

Czemu najgorszy?
Poniewaz jest tyle roznych dzwiekow ze ten dzial musi miec jeszcze kolejne podstrony, chce ustawic to w taki sposob zeby mozna bylo sciagac sobie kazdy dzwiek oddzielnie jaki nam sie spodoba. Narazie chce dodac wiekszosc rzeczy z aktualnej bazy ‘Download’, bedzie to dluga mozolna robota ale bardzo ulatwi to Wam w sciagnieciu tego co potrzebujecie bez bawienia sie w otwieranie pakow.
Do tego dochodzi kwestia podgladu, czyli zebysmy widzieli co sciagamy musza byc obrazki do wszystkiego, oprocz dzwiekow rzecz jasna te beda odtwarzane prosto ze strony tak jak to bylo planowane od dawna. Jezeli uwazacie ze ciezko sie odnalezc w dziale ‘Paki’ dajcie znac w komentarzach jak byscie to usprawnili.

Dodalem rowniez strone ‘Kontakt’ dla tych, ktorzy nie lubia korzystac z Live chatu albo jak jestem niedostepny, mozna zostawic tam wiadomosc. Z racji ze czesto zagladam na strone z checia odpisze na kazde pytanie tam pozostawione, oczywiscie dotyczace quake 2 :). Dochodzi jedno pytanie z odpowiedzia w ‘FAQ’, w zwiazku z bledem OpenGL przy odpalaniu q2, ktore jest jednym z podstawowych i glownych problemow na starych sprzetach lub laptopach ze zintegrowanymi ukladami graficznymi.

Postaram sie w mojej mocy by ogarnac jak najwiecej w tym tygodniu, a jak nie to na 100% w nastepnym!

Quakelands do pobrania

Hej, tak jak obiecalem jest juz mozliwosc pobrania Quakelands i naprawde zachecam bo jest warto odswiezyc stary i oklepany wyglad q2.
Jezeli lubisz borderlands od strony wizualnej ten quake jest dla Ciebie! W wersji pod poczatkujacych graczy ale wbudowane automatyczne dropy nie dzialaja w 100% dobrze. Bedzie update na to oraz na czarny ekran w przyszlosci, takze pamietajcie o vid_restart za kazdym razem gdy zminimalizujecie gre i jest czarny ekran, a tym czasem enjoy:

Dodalem rowniez informacje na temat powerupow w quaku i zaktualizuje dzial pakow niebawem. Trzymajcie sie chlodno w te upalne dni :D

Lekki update strony

Czesc.
Zmienilem troche wyglad dzialu Download i Intro oraz dodalem nowy Informacje, gdzie mozecie znalesc cos na temat broni, pancerzy czy tez zdrowia w q2. Zamiast prostych linkow stwierdzilem ze lepiej i latwiej dla odwiedzajacych bylyby obrazki.
Poprawione wyswietlanie thumbnail na filmikach do youtube, a takze dodane glosowanie.
Jutro, a moze jeszcze dzisiaj beda informacje na temat powerupow.
Zamierzam utworzyc dzial skokow na popularnych mapach, a takze dodac mase pakow z obrazkami oczywiscie. Nie zapomnialem rowniez o nowym Quakelands, ktory znajdzie sie w dziale download juz jutro. Niestety nie udalo sie naprawic bledu wiec bedzie wymagany vid_restart za kazdym razem gdy zminimalizujemy klienta gry, rekompensuja to natomiast nowe doznania wizualne :).
Ogolnie rzecz mowiac wiecej wkrotce!

Q2pro Full HD zaktualizowany !

Witam was, dzisiaj mam dobre info dla nowych graczy! Usprawnilem (heh ostatnio czesto pojawia sie to slowo :P) aktualnie udostepnionego klienta q2pro Full HD pod wzgledem menu oraz configa. Mianowicie wyrzucilem z opcji nie potrzebne bindy w stylu “obroc ekran do gory” bo kto dzis gra w fpsy na samej klawiaturze :D, dodalem za to wiele innych naprzyklad odliczarki, tablice wynikow, gotowosc do gry, sami zobaczcie:

Dodalem rowniez skromne tlumaczenie moze komus sie przyda:

Mozna znalesc tez ustawienia FOV-a jak i bindowanie granata, ktore nie wiadomo czemu zawsze bylo pomijane a tyle mozna obrazen zadac! Najwazniejsze i mysle najbardziej problematyczne dla nowych graczy bylo dolaczenie do druzyny bo gdzie sie odpala to takie male smieszne menu (inven-INWENTARZ aktualnie na “F1”), a potem jak sie po nim poruszac? Wiec po za tym ze dodalem bindy do poruszania sie po tymze menu za pomoca strzalek to doszlo sporo dodatkowych opcji na ESC. Miedzy innymi mozna teraz dolaczac do druzyn i “byc gotowym do gry” z poziomu menu, zobaczcie sami:

Poprostu wciskasz ESC i wybierasz opcje myszka, bez zadnej spiny gdzie sa bindy na to :). Na dodatek szykuje nowe “Intro” wlasnie z uwzglednieniem domyslnych klawiszy w q2pro full HD, ktore i tak bedzie mozna sobie zmienic dowolnie z poziomu menu. Mam nadzieje ze to bardzo pomoze i licze na ciekawe komentarze =].

Quakelands kolejny quake wkrotce

Hej, jak juz mowilem w poprzednim poscie razem z Mako, ktory zna sie co nie co na kodowaniu modyfikujemy wizualnie q2pro. Ktory wedlug mnie jest jednym z najlepszych klientow do gry aktualnie, w szczegolnosci pod nowych graczy, ktorych tak bardzo potrzebujemy :). Od zawsze marzylem zeby w q2 byla opcja rysowania krawedzi nie tylko na modelach broni i postaci ale na calej mapie, tak jak to wyglada w borderlands. Stalo sie to teraz mozliwe poniewaz przyszykowuje nowego q2 o nazwie Quakelands z zalaczonym post procesem na rysowanie tychze krawedzi, ktory wyglada przepieknie rysunkowo. Przerobilem tez HUD zapozyczony z quake 3 poniewaz wysmienicie sie komponuje z efektem jakim chce osiagnac. Podczas pracy nad hudem dostalem OCD jak zobaczylem ze duzo rzeczy jest nie wysrodkowanych, kto by pomyslal ze tak moga postapic profesjonalisci, no chyba ze to mialo jakis glebszy sens. W kazdym badz razie zalaczam screeny ponizej, a Quakelands pojawi sie w dziale download mam nadzieje ze w tym tygodniu z racji ze w aktualnej wersji wystepuje jeden problem. Mianowicie czarny ekran gdy tylko zminimalizujemy gre, ale jest na to fix w postaci komendy vid_restart. Trzymajcie sie cieplo, YO!

Nowy content jak i admin

Witam wszystkich!

Po bardzo dlugim okresie stagnacji quake2download.pl(ostatni news z 2017 roku) czas na lekki upgrade. Z tej strony 4Bidden, dostalem administratora i postaram sie jak najmocniej poszerzyc wachlarz informacji i plikow dotyczacych naszej ulubionej gry.

Wraz ze znajomym usprawniamy klienta q2pro:
– dodanie automatycznych dropow (komenda +dropw), dzialac bedzie to na zasadzie modifiera, a mowiac prosciej dla przykladu przytrzymujac srodkowy przycisk myszki i wciskajac klawisz ktory odpowiada za konkretna bron wyrzucimy ja razem z amunicja. Dokladnie jezeli mamy na klawiszu 9 railguna i wykonamy kombinacje srodkowy przycisk myszki + 9 wykonujemy wyrzucanie railguna z amunicja, dzieki temu nowi gracze nie beda mieli problemow z grzebaniem w configu
– pozbycie sie bez sensownych bledow na temat wartosci FPS
– dodanie efektow wizualnych, ktore bedzie mozna wlaczyc/wylaczyc(mgla, mgla pod woda, obrys na teksturach tak zwany cel shading jak w borderlands i inne)

Podobnie udalo mi sie przekonac pewna osobe by ulepszyla mod opentdm jako ze jest na wiekszosci serwerow:
– dzwiek przy vote
– vote przechodzi gdy jest wiecej yes niz no
– czas vote to 30sek
– weapon hud
– za jakis czas dojdzie odliczarka armora na hudzie
– webconfig/playerconfig website
– dodanie skrotu “k” dla kickplayer i “p” pickplayer
Takze zapraszam do gry na serwerach packetflinger jako ze nie zostaly porzucone, Admini sa aktywni i nie wymagany jest antycheat dzieki czemu nie ma problem z dolaczeniem na serwer dla nowych graczy.

Jak macie jakies pomysly, dajcie znac w komentarzach.

Upload v1.42

Długo odwlekane odświeżenie i niezbędne poprawki:

Najważniejszy input:
dodanie (za radą Qiuba):

set cl_beginmapcmd “gl_modulate 1.15; vid_restart”

co sprawia, że grafa wygląda zawsze tak samo i nie przechodzi do gl_modulate 100 po zmianie mapy. Usunięto dlatego też wszystkie robocze wcześniejsze komendy, które zczytywały konsolę w poszukiwaniu $name entered the game itp.

inne:
cl_async zmiana z 1 na 0
gl_swapinterval zmiana z 1 na 0
cl_maxfps zmiana z 120 na 125
sensitivity zmiana z 4.5 na 2.5

bind F1 zmiana na czysty “help” bez aliasów.
bind F2 oldscore

dodanie:
set vid_forcedrefresh 0
set vid_optimalrefresh 0

set vid_forcedheight 0
set vid_forcewidth 0

cl_drawfps 1

Odświeżony addressbook.

Kolejna zmiana wymaga dostosowania q2 do Windows 10 aby nie otwierał się w oknie > w następnym poście już niedługo.

Upload v 1.41 Antycheat na Windows 10

Uwaga. Antycheat zmieniony przez r1cha na taki, że działa pod Win 10. Więc ściągać i nie narzekać.

Dodatkowo oznajmiam, że pojawi się alternatywny Quake na serwisie do przyjęcia. Szczegóły przedstawi nie kto inny, tylko Mistrz Świata – David.

Pozdro.

EDIT:
Quake Davida chyba się jednak nie pojawi zbyt szybko. Póki co zapraszam na serwery. Są nowe serwery Planetquake a stare gts sa juz wyłączone. Więcej info na scenaq2.pl

Upload v1.4 Podsumowanie

Gruby Upload. Głównie dźwiękowy. Na razie bez podglądu, bo praca to siermiężna.

CFG:

Dodanie 005.cfg a w nim ustawienia techniczne:

set gl_swapinterval 1
set cl_async 1
set cl_smoothsteps 2
set cl_maxfps 120
set r_maxfps 120
set rate 25000

Usnięcie lini exec 006.cfg z autoexeca nie robiącej nic.

Usunięcie przypadkowego pliku z kat. głównego v12_1

Obindowanie mouse3 do mouse7 – dopytywała konsola.

Po raz drugi usunąłem literówkę z AROR na ARMOR ;)

Dodanie wielu serwerów do adresbooka – test
Zmiana adresbooka na 010.cfg

Dodanie 004.cfg z ustawieniami dźwięku
Dodanie w 004.cfg s_mixahead 0.16 i set s_volume 0.68

Dodanie do 001.cfg bind END stopsound

Dodanie do 003.cfg set allow_download_players 0
Dodanie do 003.cfg set allow_download 1

Dodanie do 003.cfg:
set gender male
set skin “male/grunt”

Dodanie echa komend na klawiszach funkcyjnych

Poprawienie aliasa full_console

Poprawienie aliasa drop RL

Lepsze dropy: teraz pierwszy drop rzuca broń z ammo a drugi same ammo: loop.

Modyfikacja Shift + mouse1 i Shift + mouse2 na: Shot + drop slugs na mouse1 i team msg na mouse2 – za radą dema.

Przesunięty team_say ALL SLUGS DROPPED na koniec komendy

Oldscore poprawiony. przesuniety z f2 na f1 pod drugie nacisniecie score (jak w opentdm) działa w tdm i otdm. Ale chyba jeszcze do poprawki..

Ready przesuniete na F2

Dodanie vote yes na F3 (na razie bez togla).

DODANE PAKI:

pak41 Awatary
pak110 Sound: Countdown (TDM / OTDM)
pak122 Sound: Armor Pickup
pak124 Sound: Powershield Pickup
pak130 Sound: Invulnerability On/Off
pak134 Sound: Powershield On/Off
pak138 Sound: Item Respawn
pak141 Sound: Blaster
pak144 Sound: Super Shotgun
pak145 Sound: Chaingun + Machinegun
pak146 Sound: Rocket Launcher
pak148 Sound: Hand Grenade
pak149 Sound: Grenade Launcher
pak151 Sound: Railgun
pak152 Sound: Railgun Ambient
pak153 Sound: Hyperblaster
pak154 Sound: BFG10K
pak155 Sound: BFG10K Ambient
pak160 Sound: No Ammo
pak165 Sound: Player Respawn
pak166 Sound: Player Steps
pak174 Sound: Player Burn
pak255 Menu
pak267 Sound: Wind2 (q2dm1 ambient)
pak291 Console Background

POZA UPLOADEM:

Dodanie znacznika [ Included ] przy pakach zawartych w uploadzie.
Dodanie strony Intro w menu z małym tutorialem i klawiaturą.
Poprawienie ścieżki do podglądu paka ze skinami

NOWE PAKI DO POBRANIA:

pak41 Awatary
pak110 Sound: Countdown (TDM / OTDM)
pak122 Sound: Armor Pickup
pak124 Sound: Powershield Pickup
pak130 Sound: Invulnerability On/Off
pak134 Sound: Powershield On/Off
pak138 Sound: Item Respawn
pak141 Sound: Blaster
pak144 Sound: Super Shotgun
pak145 Sound: Chaingun + Machinegun
pak146 Sound: Rocket Launcher
pak148 Sound: Hand Grenade
pak149 Sound: Grenade Launcher
pak151 Sound: Railgun
pak152 Sound: Railgun Ambient
pak153 Sound: Hyperblaster
pak154 Sound: BFG10K
pak155 Sound: BFG10K Ambient
pak160 Sound: No Ammo
pak165 Sound: Player Respawn
pak166 Sound: Player Steps
pak174 Sound: Player Burn
pak255 Menu
pak267 Sound: Wind2 (q2dm1 ambient)
pak291 Console Background

Upload v1.3 Podsumowanie

CFG:

Poprawiony alias z weap na weap_counter

Dodane zerowanie komend odliczarek do +forward

dodane gl_shadows 2 do 002.cfg

Potężny input w cfg: Dodany silent walk do modifiera i obindowanie shift + mouse1 i shift + mouse2 w 001.cfg
shift + mouse 1 => drop all slugs
shift + mouse 2 => enemy here

Bardziej przyjazny 001.cfg – przeniesienie wszystkich aliasów na dół configa

Dodane echa broni do 001.cfg

DODANE PAKI:

pak250_1 – HUD Numbers
pak251_1 – HUD Items
pak30_1 – Sky
pak180_1 – Player sounds

POZA UPLOADEM:

Dodany schemat klawiatury na www, na razie bez legendy.
Link do downloadu przez bitly dla statystyk pobrania.

NOWE PAKI DO POBRANIA:

pak250_1 – HUD Numbers
pak251_1 – HUD Items
pak30_1 – Sky
pak180_1 – Player sounds

Upload v1.21 Podsumowanie

CFG:

Zmienione gl_coloredlightmaps z 0.5 na 0.45

Zmienione intensity z 5.5 na 5.25

dodany trigger:
trigger “connected()” “*${name} entered the game*”
alias connected() “gl_modulate 1.15; vid_restart”

Dodane vid_restart po wejściu na serwer i po gl_modulate 1.15

bind 3 poprawione na “say_team %h / %a / %w”

Poprawione toggle lock/unlock, ready/unready, netgraph 1/0

Usunięta literówka z odliczarki arm30

Usunięte komendy:
set con_scrlines
set con_notifyfade
set con_notifylines
set con_notifytime
bo pochodzą z apr a nie nie z r1q2

Dlatego też pozostałe dwie komendy z 005.cfg czyli:
set scr_conheight 0.31
set scr_conspeed 1.45
..przeniesione do 003.cfg z ustawieniami gracza

Usunięcie smileya z q i umieszczenie tam rl i rekonfiguracja bindów broni wokół ‘wsad’

Usunięcie jednej linii pustych komend odliczarki na scrollu

STRUKTURA:

Przesuniecie plikow odliczarek do katalogów sound w pakach

Usunięcie katalogu baseq2/save

Upload v1.2 Podsumowanie

Nowy Upload i dużo dobrego:

CFG:

Odliczarki na kółko
005.cfg z ustawieniami konsoli

bind F11 “full_console”
alias full_console “conheight2”
alias conheight1 “set scr_conheight 0.31; alias full_console conheight2”
alias conheight2 “set scr_conheight 1; alias full_console conheight1”

bind F7 netgraph na togglu
Ready/unready F3 na toggla
zmiana gl_coloredlightmaps z 0.4 na 0.5

unbindall
bind PAUSE “” (dopytuje konsola po unbindall)

DODANE PAKI:

pak9_1 – Locsy
pak40_1 – Półbrightskiny Athena red, Grunt blue i innych kolory na inne skiny – aby na dm było ciekawie
pak10_3 – Odliczarka wpn30
pak11_1 – Odliczarka arm20
pak12_1 – Odliczarka q60
pak90_1 – usunięcie wybuchu rakiety

POZA UPLOADEM:

Poprawiona ścieżka paków na serwerze i system paków naszkicowany pakiem 10 w katalogu roboczym.
Poprawione nazwy paków bez zera na przedzie bo nie ładowały się względem numeracji (ale męka..)

NOWE PAKI DO POBRANIA NA WWW:

pak10_1
pak10_2
pak10_3
pak11_1
pak12_1
pak9_1
pak40_1
pak90_1

Upload v1.1 Podsumowanie

Musze sam sobie przyznać, że zabieranie się do tego całego q2dl od minimum jest bardzo skuteczne. Dodanie paków będzie chyba ostatnim krokiem. Przechodzenie od jednej rzeczy do drugiej względem ich ważności jest prawidłowym procesem. Szkoda, że nie zabrałem się do tego w ten sposób od początku i projekt ciągnie się tak długo. Ale już jest (już prawie).

Aktualnie w Uploadzie Quake 2 znajdują się następujące elementy:

Pak0.pak oczyszczony i przefiltrowany.
Pak1.pak czyli Point Release również oczyszczony.
autoexec.cfg
cfg001.cfg – Bindy
cfg002.cfg – Ustawienia graficzne
cfg003.cfg – Ustawienia gracza
cfg004.cfg – Addressbook

Link do aktualnych configów

Dodaję kolejne komendy do cfg również względem ich ważności. Wszystko idzie gładko i precyzyjnie. Jak po sznurku. Celem jest teraz skonstruowanie samego q2. Później będę zajmował się tym całym systemem paków. Paki na koniec.

Wrzuciłem też kilka szybkich scr na stronę główną.

Początki cfg

Zbieram cvarlisty od graczy. Porównam jak najwięcej ustawień.

Defaultowe config.cfg i defaultowe cvarlist do podejrzenia w dziale download.

Btw: pliki:

dbghelp.dll
pthreadVC2.dll

niewiadomego pochodzenia w moim czystym q2 wydają się być z jakiejś aktualki r1q2. Zostają na razie. Doddy wyjaśnia, że weszły w katalog z update’a r1q2. Do usunięcia więc. Przy najbliżeszej okazji.

Porządek i upload

Wróciwszy po przerwie zastałem projekt w stanie nieuporządkowanym. Przyjrzałem się każdemu plikowi, przeczytałem cały blog, poprawiłem w kilku miejscach, usunąłem niepotrzebne posty, poczyściłem tagi, poczyściłem katalogi. No, porządek ogólnie mówiąc.

Jako bonus umieszczam w podmenu Download czyściutkiego jak łza, czystszego niż od id software Quake’a. Pak0.pak jest najprzedniejszej jakości (aha! pewnie zaraz będą poprawki), wszystko jest bez skazy i tylko czeka na paka i cfg.

Quake 2 Starter by dem

Zlitował się dem nad biednym światem, który szukał nieustannie boga multiplayer. Oto poszedł w samotnie i wrócił z ciężkim brzemieniem. Długo się wahał, czy objawić ludzkości swoje mistyczne odkrycia. W kontemplacjach swoich doszedł jednak do punktu, w którym pękło jego miłosierdzie i rozlało się na świat. Tak oto zawisło nad nami nowe słońce, a wszyscy innowiercy spalą się w jego potędze jeśli nie wejdą w blask jego chwały.

Tak więc póki quake2download.pl nie wynurzy się z morza jak kraken i nie pochłonie świata – oto Wasza nadzieja.

Nie rzeknę słowa o żadnym aspekcie tego Quake 2, który może być kwestią gustu, aby mnie klątwa nie zgniotła. A wszelkie sekretne mechanizmy configa niech spoczną w rękach tych, którzy nimi władać zdołają.

W pełnej frazie, niech Google pobłogosławi:
Quake 2 download do ściągnięcia pełna wersja multiplayer:
http://quake2.info/starter

/ Strona aktualnie nieaktywna

Uzupełnianie map customowych

Brakujące pliki w pakach uzupełnione plikami oryginalnymi:

q2rdm11 : sky snow2, sound\wind2.wav
q2next1 : sound\world\rumble01a.wav

Nie mam pliku q2rdm8 sound\world\pump.wav
Brakuje mi tekstur do match1..

Ps: Nie można usunąć plików nieba pcx nawet jeśli są tga, gdyż upomina sie o nie konsola. Dlatego wszystkie nieba są i w pcx i tga.

+++ Favicon!

Logo/banner i odświeżona początkowa.

Dodałem banner – mam nadzieję, że podziała na każde pokolenie. Zmieniłem też tekst na stronie początkowej. Punktem wyjścia była kiepska fraza wyświetlająca się w google, ale z rozpędu przekomponowałem wszystkie miejsca, przy których czułem dziwny stres.

EDIT: Od razu lepiej w google. Jest już top 3 po głównej frazie (venona q2full.glt.pl 9ta;). po ‘quake 2 multiplayer’ 14sta (quake2.info 2ga, q2full.glt.pl 10ta), po ‘quake 2 multiplayer download’ 8ma, venon na 11.

Ciekawostki mapowe

Afera z plikiem sound \ misc \ windfly.wav.

Owy plik wykorzystywany jest jako dźwięk jump-pada na rdm2, oraz w dwóch miejscach na duel1 (tele i mini jump-pad). Plik znajduje się w oryginalnym pak0.pak lecz brzmi całkiem inaczej. Okazuje się, że plik o tej samej nazwie jest dostarczany razem z q2rdm2 w pakiecie q2rdmX. Czyli paczka q2rdmX podmienia plik oryginalny na ten który słyszymy obecnie. Jest to działanie przyjęte za niedozwolone, gdyż jedna mapa dokonuje podmiany pliku oryginalnego na innych mapach, które pliku windfly.wav chciałyby używać, np q2duel1. Jalisk0 dokonał więc niejako kradzieży oryginalnego pliku windfly i podrzucił jak kukułcze jajo swoją wersję. Dlatego właśnie  tele i jump-pad na duel1 brzmią jak z rdm2. Dlaczego Jalisk0 nie wybrał innej nazwy by nie dokonywać cięcia w pak0.pak? Nie wiadomo. Wytłumaczenie może być jednak takie, że sprawił to twórca paka rdm dodając katalog z podmienionym plikiem.

in2 Oblivion by Pan (q2pduel3) -vs- Stress by Jester (q2next2)

W obydwu mapach występuje para tak samo brzmiących i nazywających się plików ambientowych metal1.wav i metal2.wav. Kto od kogo podkradł pliki? Wydaje się, że Jester od Pan’a gdyż q2pduel3 została stworzona w 2001 natomiast q2next2 w 2005. Jednakże w plikach info Jestera widnieją podziękowania dla Marica  za pomoc i soundy (potencjalne autorytatywne źródło), a także dopisek: Dont steal my maps, co może oznaczać dbałość o copyright ze strony Jestera. Postawiłbym jednak na Pan’a, gdyż in2 Oblivion została zrobiona na mapperski konkurs, co wymagało validacji plików. Z pewnością dźwięki stały się dość popularne (wysoki kunszt) i najprawdopodobniej po koleżeńsku zostało udostępnione przez Pan’a dalej.

Ambient na Brutal Force (q2duel3 / q2rdm5)

Występujący na mapie jedyny ambient jest unikatowy w skali wszystkich uznanych map, gdyż w odróżnieniu od pozostałych, nie czerpie z plików ambientu środowiska, ale z ambientu Railgun’a. Oznacza to, że ambient na mapie będzie dokładnie taki sam jak aktualny ambient Railgun’a gracza. Jest to dość intrygująca zagrywka – wywołuje wrażenie, że ma się RG, lub że gdzieś blisko ma go w ręku gracz enemy.

Na dodatek kawałek bądź co bądź całkiem świeżego paka ze Szwecji. Do zgarnięcia za jakiś czas na quake2download.pl

High resolution models.

Modele high resolution to ciężki temat. Technicznie świetnie wykonane – są np. przestrzenie pomiędzy elementami poszczególnej broni, można zajrzeć do rg;) i tego typu klimaty. Ale dwa czynniki sprawiają, że rezygnuję z dodania ich do q2dl:

1. Nie są na licencji Public Domain. Są własnością prywatną.
http://q2scene.net/forum/viewtopic.php?t=320&postdays=0&postorder=asc&highlight=names+pak&start=15 post usera Paril.
2. Nie są legalne na serwerach europejskich.

Sory!

BTW O modelach:
Pod kątem q2scene hashlisty spoglądam też na inne modyfikowane modele. Przechodzi model po uderzeniu w ścianę hb/blasta, i przechodzi też mini wybuch rakiety. Aclist wylistowuje jednak pocisk (laser) hb/blaster, ale nie kopie z serwera. Myślę, że na razie zostają w projekcie.

Tekstury Point Release

Ciekawostka: W paku pak1.pak (Point Release) są wszystkie textury użyte w mapach q2dmX. Mimo, że są one też w pak0.pak.

Nie wiem, czy je usuwać (a także czy umieszczać mapy z Point Release do pako.pak lub inne mapy ladowac do pak1.pak), bo Point Release traktuję jako małą świętość.

Mam nadzieję, że nie spadnie na mnie klątwa za rozparcelowanie pak1.pak.

Lista paków – addon

Przejrzawszy parę paków muszę powiedzieć, że jestem bardzo mocno zaskoczony, co też można w q2 wymościć.

Muszę dodać kilka elementów do listy a konkretnie:
Sprites bfg
respawn pad x3
boubles
i ten odprysk przy strzale z blastera w sciane (chyba obcjects\explode)
i odprysk po strzale z ssg lub cg (??)

i coś tam jeszcze…

Kompletny pak0.pak

Wydaje mi się, że pak0.pak jest już na cacy. Zajmuje 70 mega. Mam nadzieję, że wyczyściłem wszystko. W katalogu sound\world znajduje się ciągle wiele plików z single player, ale nie jest ideą usuwanie wszystkiego, aby nie doszło do sytuacji, w której na potencjalnej nowej mapie brakuje jakiegoś ambienta. Wszystkie monster klimaty usunąłem, zakładając, że żaden monster na mapie multiplayer się nie pojawi.

pak0.pak
Wielkie dzięki dla GR1Q’a za niespotykane w dzisiejszych czasach zaglądanie w kod:)

Do zrobienia:
Textury rozłożyć na paki.
Przeszukać popularne mapy duelowe pod kątem ambientów w celu przypisania im paków.

Notatka:
Przy zagarnianiu paków od ludzi pobierać następujące info:
gl_modulate; intensity; gl_coloredlightmaps; vid_gamma; cl_railtrail
oraz, czy nadpisujesz wartość gl_modulate dla podświetlenia skinów.

Lista wszystkich paków.

Zrobiłem listę wszystkich paków. Zawiera ona rozpiskę wszystkich plików customizowalnych podzielonych na paki. Niektóre paki nie sa pojedynczymi plikami, ale są określone jako COMBINED, co znaczy że zawierają w sobie kilka plików, które współtworzą jakiś większy element (np. Hyperblaster). Drugim typem paku złożonego jest SET, czyli zestaw plików który sensownie zgrupować w całość i który stanowi spójny element (np. Liczby HUD’a). Pomiędzy pakami jest czasem trochę miejsca na potencjalne paki, które mogą powstać.

Ta lista to duży krok. Wszystko stało się już jasne.

No, prawie wszystko. Nie potrafią znaleźć na razie odpowiedniego sposobu na tekstury do map dm1-8 i dodatkowych, oraz ogólnie map.

Podsumowanie pracy nad pak0.pak

Zaraz umieszczam listę wszystkich paków, ale póki co – małe podsumowanie.

  • Usunąłem kapitaliki z nazw sound/weapons.
  • Celowniki potraktuje jako jeden plik: ch1.pcx i ulokuje go w jednym paku. Można zmieniać celownik podmieniajac paka. W paku tylko jeden celownik.
  • CG i MG będą razem do ściągnięcia w jednym paku, bo używają tych samych dzwięków (strzały MG są używane przez CG w skróconej wersji). Nie można mieć po prostu różnych dzwiękow do MG i różnych do CG.
  • Okazało się, że wszystkie nieba q2dmX oprocz dm5 są te same. Kazda mapa q2dmX ma te same niebo. Chłopaki z ID mówiąc krótko zjebali sprawę. Nie ma możliwości mieć różnych nieb na różnych mapach. Chyba, że jakąś podmianą katalogów.
  • Zrobiłem to – wyjebałem katalog sound/monsters. Jeśli będzie potrzebny (np. do triggerów dzwiękowych na akcje w tdm) – dorzuci sie paka ‘all deleted files from pak0.pak’.
  • Przywrocilem jednak katalog makrona z dzwiękiem laf4.wav, który jest wykorzystywany na zakończenie mapy w Tourney Deathmatch.

GR1Q filtruje kod q2 pod kątem podejrzanych plików. Wywaliłem dzieki temu:

sound\weapons\Hyprbu1a.wav
sound\weapons\laser2.wav
sound\weapons\Sshotr1b.wav
sound\weapons\Railgr1a.wav

sound\player\wade1.wav
sound\player\wade2.wav
sound\player\wade3.wav
sound\player\lava1.wav
sound\player\lava2.wav

katalog textures\test
sound\world\ava1.pk
sound\misc\bigtele.map

oraz
bump1.wav w kat. players\male i players\cyborg

Nie ma dodatkowego countdownu w TDM, bazującego na secret1.wav. Może był w battle’u? Wiem, że było coś takiego, ale nie wiem gdzie.

EDIT:
Musiałem przywrócić pliki lava1 i lava2, bo upominała się o nie konsola.. Niestety konsola po uzupełnieniu lava1 i 2 dopomina się o inne pliki: infantry\inflies1.wav oraz hyprbu1a.wav. Przywróciłem je. Pliki Lava oraz Hyprbu1a podmieniłem na puste. Gra.

EDIT2:
Kolejne pliki usunięte (kat. pics).
areyousure.pcx
yn.pcx
m_banner_customize.pcx
m_banner_start_server.pcx
m_banner_plauer_setup.pcx
turtle.pcx

Sounds of Players

Odkryłem, że soundy Player’a, np. Jump (jump1.wav) jest aż w trzech miejscach:

Players/male (który to katalog wrzuciłem w pak0.pak, a który był po Point Release w baseq2)
Sound/player
Sound/player/male

Ma to związek z Point Release, gdzie doszedł też Cyborg, ale nie tylko. Testując okazało się, że plik będący tylko w Sound/player nie działa, został wyłączony z czytania przez Q2. A także obojętnie, czy jump1.wav jest w kat. sound/player/male czy w kat players/male – działa, czyli Q2 czyta z obydwu miejsc. Spośród nich ostatni jest wczytywany plik z kat Players/male więc tylko on tak na prawdę zostaje.

Inne pliki w kat. sound/player są wspólne dla wszystkich typów Player’s czyli np: Land1, steps, itd. Ale pojawiają się duplikaty, które też usuwam:

death4.wav
drown1.wav
fall1.wav
fall2.wav

Wydaje się, że ludzie z id zrobili kilka plików w pierwszej wersji wspólne a potem dodali female i cyborg. Wszystkie duplikaty są typu male a niektóre wspólne dźwięki brzmią w stylistyce male (gasp1, gasp2).

Wrzucając kat. Players z Baseq2 do pak0.pak uniemożliwiłem dostanie się do podmenu Player i wybranie swojego skina i name. Ale chyba zostawię właśnie aby tak było, by gracz ustawił swoje name raczej w pliku cfg lub konsoli. Bo zmiany wprowadzone w tym podmenu nie zawsze się zapisują w odpowiednim cfg.

Btw: usuwając plik maps.lst zablokowałem dostęp do podmenu Start network server. Pomyślę nad tym jeszcze co z tym zrobić, czy to jest korzystne.

Zmiany

Wściekłem się na szablon i na formułę, którą z Bocianem szlifowaliśmy. Wściekłem się na wiejące stęchlizną strony i wypieprzyłem wszystko w pizdu. Postawiłem stary dobry domyślny szablon i podrasowałem go, aby w miarę korespondował z treścią strony. Sory Bocian! Powinienem ruszyć lada dzień z treścią, z pakami, z bazą q2.

Doprecyzowywanie listy paków

Wrzuciłem do analizy na FB listę wszystkich customizowalnych elementów. Mam nadzieję, że rada wyłuszczy kilka brakujących.

Dodatkowe info do zapamiętania:
Muszą być dostępne też oryginalne pliki w pakach. Np oryginalne conchairsy do ściągnięcia, żeby po instalacji głównego seta mieć możliwość selektywnego powrotu w pożądanych miejscach do oryginalnego elementu.

Oraz:
Zaobserwowawszy ruch z google poprzez frazę ‘quake 2 download’ dodałem przekierowanie po kliknięciu w button “Pobierz Baze…” na stronę https://quake2download.pl/strona-w-budowie/

Kolejne szlify by Bocian

Zmiana menu (wracają kreski odzielające;).
Poprawienie koloru tytułów strony na prawidłowy niebieski.
Pomniejszenie i zdedominowanie widgetów w sekcji Blog.
Poprawienie koloru czcionki linków w w/w widgecie i po najechaniu.
Usunięcie linii w w/w widgecie.
Żółty hover czcionki w menu.
Wypieprzenie dziwnego “You are in blog section”.
Usunięcie belki z początku sekcji komentarzy.
Wypieprzenie infa o mozliwych stylach w komentarzach.
Poprawienie stylistyki koloru pola komentarzy.

Dzięki!

Przygotowywanie Bazy Q2

1. Quake 2 demo.
2. Instalacja v3.20
3. Podmiana pak0.pak na oryginalny.

Usunięcie z tak spreparowanego Quake’a następujących elementów:
katalogi Quake2/rogue i Quake2/xatrix
plik Quake2/Uninst.isu
plik Quake2/baseq2/maps.lst
wszystkie pliki .cfg z pak1.pak
wszystkie pliki .cfg z pak0.pak
plik maps.lst z pak0.pak
Katalogi z pak0.pak:
– demos
– maps
– models/monsters
– players/crackhor

Wrzucenie elementów z pak2.pak utworzonego przy v3.20 do pak0.pak i usunięcie pak2.pak
Wrzucenie katalogu baseq2/players do pak0.pak

Zainstalowanie r1q2, który utworzył następujące pliki:
r1q2.exe
r1q2.pdb
R1Q2Updater.exe
ref_r1gl.dll
ref_r1gl.pdb
anticheat.dll

I usunięcie pliku, uwaga:
quake2.exe

I to właściwie wszystko, co powinna mieć Baza Q2. Oprócz dwóch rzeczy: pliku config.cfg, który musi zostać ładnie stworzony oraz autoexec.cfg, który otworzy wszystkie inne cfg, które zostaną dostarczone w formie paków. Np: jednym z paków będzie addressbook. W Paku tym bedzie plik adressbook.cfg. W pliku autoexec.cfg będzie komenda: exec adressbook.cfg

Będzie kilka adressbooków do ściągnięcia, do wyboru, gdyż niestety r1q2 oferuje tylko standardowe 10 slotów.

Innym przykładem cfg w paku bedą ustawienia np invert mouse. Czyli, gdy gram na invercie, to ściągam odpowiedni pak zawierający plik mousevertical.cfg zawierający odpowiednie ustawienia. A w pliku autoexec.cfg będzie komenda exec mousevertical.cfg.

ACHA:
Zapomniałem o locsach.

EDIT:

Raczej pliki *.cfg będą mieć nazwę cfg1.cfg, cfg2.cfg, itd. a nie np: mousevertical.cfg. I też zrobić listę cfg do pobrania.

Np SmartDemoRecorder (c) dem będzie osobnym plikiem cfg, np: cfg35.cfg. W pliku autoexec.cfg jak to jest napisane kilka postów wyżej, będą komendy exec cfg..cfg, np exec cfg35.cfg – i w przypadku istnienia tego pliku (user ściągnął go sobie) – jest on uruchamiany.

Jak opisywane będą elementy (paki).

Opis każdego elementu na jego stronie (np strona z conchairs) będzie zawierał następujące rzeczy:

Autor: …
Nr_id: (Każdy element będzie miał swój numer id.) wzrór: AAABB,
gdzie AAA – numer paka, BB – numer porządkowy.
Opis: …
Nazwa pliku w q2: …
Miejsce w strukturze katalogów: baseq2/players/…/…

Numer id będzie też w pliku tekstowym wewnątrz każdego paka.

Maksymalna liczba paków.

Okazuje się, że r1q2 obsługuje wszystkie pliki *.pak, nie tylko powyżej liczby 99 ale też o nazwie mojpak.pak

Nie wiem, jak się ma to do kolejności wczytywania paków (czy alfabetycznie?). Ale w każdym razie nie ogranicza to niniejszego projektu do 99 paków.

Wprowadzenie

Ogólnie chodzi o to, żeby rozparcelować q2 na części pierwsze i żeby np każde conchairsy miały tę samą nazwę paku (np pak46.pak).

Będzie pure, ultra pure q2 bez w sumie niczego (nawet będzie usunięty plik quake2.exe), za to z r1q2. Do tego będzie można dobrać full-metal-jacket dressing, czyli kompletny set. Mówiąc kompletny mam na myśli kompletny, czyli grafa, soundy, odliczarki, sky’s, hud itp. Bedą to sety doskonale przygotowane i autorskie. Czyli jeśli uważasz, że masz wyjebanego q2 to dajesz go, zbierze się komitet i oceni, czy potrzeba go jeszcze wzmocnić, czy już dostajesz od razu oskara za scenografie i wrzucamy do listy setów.

Sety a także inne paki graficzne będa prezentowane przez filmiki z yt jak to się na tych oto pakach gra.

Pliki dźwiękowe będą prezentowane z Playera przez wcisniecie play’a.

Po krótce tyle.

Q2dl instalacja

No więc tak:

Jest domena, jest WordPress, jest już wydaje mi się niezły szablon, są już różne technikalia zrobione.

Bedę sobie pisał tu na boczku mały dzienniczek wykonanych zadań. Wszystkie uwagi bardzo bardzo mile widziane z jednym zastrzeżeniem – mam decydujący głos. Można lecieć ze mną i komentować proces powstawania. No więc lecimy!