R1Q2 komendy

R1Q2 Komendy konsoli:

r_maxfps [integer]

Maksymalny FPS renderowania (wcześniej ograniczony przez cl_maxfps). Domyślnie 1000.

cl_maxfps [integer]

Kontroluje szybkość pakietów sieciowych. Więcej niż 30 jest rzadko potrzebne, utrzymuj go na poziomie 30, aby zaoszczędzić pasmo i zasoby CPU na serwerze. Domyślnie 30. Jeśli cl_async jest 0, cl_maxfps i r_maxfps stają się tym samym.

scr_conheight [float]

Procentowa część ekranu, na którą spadnie konsola. Zakres od 0 do 1. Domyślnie 0.5.

m_directinput [0/1]

Włącz obsługę myszy DirectInput, która zapewnia płynniejsze, nie przyspieszone działanie myszy. Domyślnie 0. Ustaw na 1, aby włączyć „buforowane” DirectInput, 2, aby włączyć „natychmiastowe” DirectInput. Immediate robi migawkę stanu myszy, gdy Q2 o to poprosi, w przeciwieństwie do buforowanego, który pozwala Q2 zobaczyć każde zdarzenie myszy.

m_fixaccel [0/1]

Próba wyłączenia akceleracji myszy w Win2k/XP/2k3. Zauważ, że nie usunie to całkowicie akceleracji, ale zmniejszy jej efekt (ograniczenie Windows).
Zalecane jest DirectInput, aby usunąć ją całkowicie. Domyślnie zależy od systemu operacyjnego, 0 w Win9x, 1 w Win2k+. Ignorowane jeśli używasz DirectInput.

in_dinputkeyboard [0/1]

Włącz obsługę klawiatury DirectInput. Może pomóc tym, którzy doświadczają „zacięć klawiszy”, gdzie wejście jest kontynuowane po zwolnieniu klawisza lub klawisz potrzebuje chwili, aby się zarejestrować. Domyślnie 0.

cl_cmdcomplete [0/1/2]

Zachowanie uzupełniania zakładek konsoli. 0 = standardowy styl Q2, 1 = styl ProQuake, 2 = styl R1Q2. Domyślnie 2.

cl_drawfps [0/1]

Rysuje liczbę klatek renderowanych na sekundę na ekranie. Domyślnie 0.

cl_async [0/1]

Użyj asynchronicznych FPS sieciowych/renderujących. Asynchroniczne FPS zmniejszy przepustowość wychodzącego pasma/pakietów kosztem zmiany reakcji niektórych aspektów fizyki. Ustaw na 0 jeśli wolisz używać dokładnie tego samego modelu co w Q2 3.20. Domyślnie 1.

cl_instantpacket [0/1]

Wysyłaj pakiety natychmiast po ważnych wydarzeniach, takich jak wystrzelenie broni. Ostrzeżenie, ta komenda spowoduje przekroczenie wartości ustawionej przez cl_maxfps i może spowodować lag, jeśli twoja szybkość renderowania jest bardzo wysoka. Bezpieczne w użyciu i zalecane w b1788+, ponieważ będzie wysyłać dodatkowe pakiety tylko przy pierwszym zdarzeniu wejściowym lub poleceniu. Domyślnie 1, ignorowane jeśli cl_async jest 0.

cl_smoothsteps [0/1/2/3]

Płynny ruch po schodach. Predykcja, która to wygładza nie działa tak dobrze przy niskich wartościach cl_maxfps, więc możesz ją wyłączyć. 0 = wyłączony, 1 = oryginalne wygładzanie kroków w stylu Q2, 2 = bardziej agresywne wygładzanie kroków, 3 = próba wykrycia „kroków” i tylko ich wygładzenie. Jeśli cl_async jest ustawiony na 0, ten cvar jest ignorowany i używane jest oryginalne wygładzanie w stylu Q2. Domyślnie 3.

cl_strafejump_hack [0/1]

Jeśli 1, przewidywanie strafejumpów, które normalnie byłyby ograniczone przez limity FPS. Spowoduje chybienie predykcji na wszystkich serwerach z wyjątkiem serwerów R1Q2 z sv_strafejump_hack 1. Zanim zapytasz, nie, to nie pozwoli ci na lepszy strafe jump, chyba że serwer jest R1Q2 z sv_strafejump_hack 1. Domyślnie 0.

cl_defermodels [0/1]

Opóźnia ładowanie modeli, aby uzyskać szybsze połączenie, ale może powodować zacinanie się przy pierwszym wejściu na mapę. Domyślnie 1.

cl_filterchat [0/1]

Filtrowanie colortext lub innych zabawnych znaków z wiadomości czatu? Domyślnie 0.

cl_autorecord [0/1]

Czy automatycznie rozpoczynać nagrywanie po wejściu na mapę? Domyślnie 0. Nagrywa do 'YY-MM-DD-HHMM-mapname.dm2′ jeśli 1.

cl_railtrail [integer]

Ustawia kolorowy/ksaniasty ślad railguna. Wartości od 1-5 spowodują użycie kolorowego lasera, wartości od 5-248 zmienią kolory oryginalnego śladu railguna. Domyślnie 0.

cl_beginmapcmd [string]
cl_endmapcmd[string]

Ciąg poleceń do uruchomienia odpowiednio na początku i końcu mapy. Np. set cl_endmapcmd „screenshot” zrobi screenshot na końcu mapy.

s_initsound [0/1/2]

Kontroluj styl inicjalizacji dźwięku. 0 = brak dźwięku, 1 = standard Q2 (DirectSound), 2 = OpenAL(wymaga runtimes OpenAL).
Domyślnie 1.

s_openal_device [string]

Urządzenie OpenAL do użycia. Domyślnie DirectSound3D, może być DirectSound lub MMSYSTEM.

s_openal_extensions [0/1]

Kontroluje czy OpenAL powinien inicjalizować jakiekolwiek rozszerzenia. Domyślnie 1.

s_openal_eax [0/1]

Kontrola, czy używać EAX. Domyślnie 0. Obecnie obsługiwany jest tylko efekt podwodny.

s_openal_volume [float]

Umożliwia skalowanie woluminu OpenAL. Domyślnie 1.

ignore text

Ignorowanie wszelkich wiadomości czatu zawierających tekst.

unignore text

Zezwól na wcześniejsze ignorowanie wiadomości zawierających tekst.

toggle cvar options

Przełącza wartość parametru cvar cvar. Opcjonalna lista opcji może być określona jako lista opcji, które będą przełączane. Przykład: toggle cl_particles przerzuci wartość cl_particles pomiędzy 0 a 1.
cl_particles pomiędzy 0 i 1. toggle cl_maxfps 30 60 90 przerzuci cl_maxfps pomiędzy 30, 60 i 90 przy każdym użyciu.

addloc name

Dodaje lokalizację na mapie w swojej aktualnej pozycji o nazwie nazwa. Używane przez metavary $$loc_here / $$loc_there.

saveloc

Zapisz aktualną bazę danych lokalizacji mapy do maps/mapname.loc.